Att lura sig själv...

...VÄLDIGT många redigerar/retuscherar sina bilder för att försöka framstå som bättre/snyggare än vad de är.

Såg nyss ett praktexempel på det. 

En som nyss hade "mage" på en av bilderna blev plötsligt platt, och storbystad. Personen är i normala fall överviktig men med inte så stor byst.

Det var så pinsamt, jag förstår inte vitsen.


Tror man på fullaste allvar att livet blir bättre för att man gör sig snyggare med manipulering på bild, när problemet fortfarande finns kvar i verkligheten?
Blir man smalare på riktigt för att man redigerar bort fläsk i photoshop?

 

Är inte det att lura sig själv? Varför inte ta tag i saken istället?
Det tar ett bra tag att få till en bra redigering - den tiden hade man kunnat använda till att göra något konstruktivt med sitt liv, gått en promenad t.ex.

 

En sak har jag lärt mig, och fler borde ta efter.
Fula, äckliga Kissie är en vidrig förebild och jag kommer aldrig förstå hur man kan göra allt för att bli som henne.

Vår blogginspiratör t.ex. är en riktig kopia:

Redigerar sig själv till "bättre" utseende, och gör det dåligt.
Åker taxi för att den är rädd för att åka buss och för lat för att gå.
Skryter om hur många läsare den har och inbillar sig att den är populär, när personen i själva verket får läsare för att den är så inihelvete patetisk och skrattretande.

Jag hade skämts ihjäl om jag förnedrat mig själv så som hon gör i sin blogg.


T.ex. skrev hon ett inlägg om att hon vägrar visa sig på badstrand i bikini. I samma inlägg finns - just det, en bikinibild som visar ALLT fläsk och sådant som hon påstod sig inte ville visa på stranden där garanterat ingen lagt märke till henne. Medan hon genom bilden i sin blogg med "1500 läsare" hamnar i fokus och VERKLIGEN blir tittad på.
Vad vill man uppnå med detta?

Och så säger hon att hon hatar sin röst, ändå videobloggar hon och gör något så PINSAMT som att sjunga BARNVISOR med tillgjord röst, falsk sång och läskiga miner, kan det bli värre? Knappast.

 

För att inte tala om alla gånger hon skrivit att hon ska banta...det är ju nästan det roligaste av allt.

Det håller några timmar sedan har hon klämt i sig fika, skräpmat, tårta och annat äckel...och dessutom fotar hon eländet med bilder som gör att det ser direkt oaptitligt ut....*ryser*

 

Vidriga jävla människa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0