Sopa problemen under mattan...

...och sedan dra fram det som "passar".

En sådan har jag stött på allt för många gånger.
Personen säger sig ha fel på än det ena, än det andra.
Hon påstår sig ha inga pengar men när det behövs finns det pengar till lyxkonsumtion. (sekunden senare heter det "jag har inte råd med maaat...buhuu!)

 

Men det som stör mig allra mest är att personen har snärjt in sig så hårt i sin förbannade offerkofta så hon vet inte ens VAD hennes problem är EGENTLIGEN.

Hon äter fet, slabbig, hårdsmält mat trots magkatarr och "emetofobi" t.ex.
Och det senare ska hon nu få hjälp för tydligen, och det är ju TOPPEN, om man nu HAR de problemen. Det är jag tämligen säker på att hon inte har och jag vet att jag inte är ensam om det.

 

För rent logiskt borde en människa som är livrädd (dvs fobisk) för att spy inte ens TITTA på sådan sjukt vidrig mat som personen VET att den mår illa av? (man blir ju t.om. illamående av att bara se bilder på sörjan...)
Och dessutom fet, hårdtuggad och hårdsmält mat som är ett HELVETE att få upp t.om. för de som inte är emetofober.

 

Nä jag tror inte på´t faktiskt. Sorry.

Synd bara att denna någon ska få ta upp resurser från en KBT-terapeut från andra, för ett problem hon inte har. Det är riktigt fult gjort och gör mig så ARG att det leder till ett inlägg här...grrrr. (rätt ner i röda tunnan!)


 

Kommenterade det men kommentarerna brukar försvinna illa kvickt när det inte passar så jag lägger in det här i stället :) 

Fast jag tror inte du har spyfobi, heller. Vet du varför? Har man det så äter man inte mat man vet att man mår illa av (du verkar ju må illa mer eller mindre varje dag) och definitivt inte sådan hårdsmält och fet mat, en riktig emetofob skulle sky sådan mat som pesten medan du glatt glufsar i dig, lägger ut bilder och sedan "mår jätteilla"...
Det är nog något annat.
Synd att du slösar på resurser som behövs för andra.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0