Det "vuxna" språket...

Jag läser och förfasas över hur mycket språket har förfallit, men det som skrämmer mig allra mest är de som räknas som "vuxna" men skriver som om de vore 12, max.

 

Förutom det klassiska "dem är..." så används ord som "snyggve" "möms!" "pöss" "kjam" och detta används alltså dagligen i den allt mer utbredda bloggvärlden.
"sjuuukt" går också bra för all del, och då inte som sjuk utan "sjuuukt snygg" typ.

 

Och sedan alla konstiga stavningar, men då börjar man gå neråt i åldrarna, tack och lov! Jag skulle ALDRIG förlåta folk som räknas som vuxna och använder dessa vidriga förkortningar t.ex.! (Det finns ett inlägg om det, sök och du skall finna!)

 

Usch nu mår jag illa och har plågat mig själv tillräckligt så nu lägger jag ner för i dag.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

ahahahahaha jag dööööör ;)

2010-05-26 @ 22:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0